Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, string given in /home/radufoto/macelariaradu_ro/wp-content/plugins/facebook-button-plugin/facebook-button-plugin.php on line 244

Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, string given in /home/radufoto/macelariaradu_ro/wp-content/plugins/facebook-button-plugin/facebook-button-plugin.php on line 246

Cumparatorii prefera macelariile pentru ca ofera carne proaspata

Comentariile sunt închise pentru Cumparatorii prefera macelariile pentru ca ofera carne proaspata


Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, string given in /home/radufoto/macelariaradu_ro/wp-content/plugins/facebook-button-plugin/facebook-button-plugin.php on line 244

Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, string given in /home/radufoto/macelariaradu_ro/wp-content/plugins/facebook-button-plugin/facebook-button-plugin.php on line 246

De la Matache Loloescu, macelarul care taia carnea pe un butuc si care a dat numele Pietei Matache din Bucuresti, nu s-au schimbat foarte multe. Modalitatea traditionala de transare este practicata si de macelarii de astazi. In camera din spatele tejghelei, doi, maximum trei ma celari transeaza cu pricepere carnea, astfel incat patronul sa nu aiba pierderi. In Hala Obor din Bucuresti, macelarii cu halatele stropite de sange taie, la cererea cumparatorului, cu toporisca o bucata de rasol de vita „cat pentru o ciorba”.

„Aici la macelarie sunt aceleasi preturi ca si in supermarketuri, dar e mai buna pentru ca il cunosc pe vanzator si am incredere in el, plus ca bucata de carne pe care eu o vreau este taiata in fata mea”, povesteste cumparatorul pensionar.

In general, carnea nu este achizitionata in cantitati mari, oamenii isi iau atat cat le trebuie pentru o mancare sau pentru consumul din urmatoarele cateva zile, astfel incat sa aiba mereu carne proaspata.

carne proaspătă, pe alese

 

 

Practic, in fiecare piata cumparatorii au cel putin cate o macelarie cu o oferta diversificata de produse: de la carne de porc, ficat si inima de porc, pana la carne de vita, carne tocata pentru mancare sau mici, pastrama gata preparata de berbecut. Suprafata de vanzare a macelariilor nu este foarte mare, este cuprinsa intre 50-60 de metri patrati. Carnea este pastrata in lazi frigorifice ca sa nu se altereze.

Macelarii isi anunta inca de la intrarea in magazin oferta de produse si faptul ca sunt proaspete, prin afise lipite pe geam sau prin firma luminoasa care ii anunta pe cumparatori despre profilul magazinului. In fata comertului modern, macelarii nu se simt amenintati cu disparitia. „Cei care vor carne proaspata si care nu merg prin supermarketuri doar ca sa asculte muzica si sa plimbe caruciorul cumpara din macelarii”, ne spune vanzatoarea unei macelarii din Hala Obor. Aceasta adauga: „Avantajul macelariilor este ca aduc mereu carne proaspata, iar cumparatorii cauta acest lucru”.

Desi magazinul se numeste simplu „macelarie”, totusi oferta de produse include si cateva lactate, ca de exemplu cascaval sau branza. Aceeasi tendinta de „diversificare” este prezenta si in cazul altor macelarii, ca de exemplu la macelaria Karina, tot din Drumul Taberei, care are si un raion de produse alimentare: lactate, paine, dulciuri, ulei. De ce fac acest lucru? Vanzatorii ne explica: „Atunci cand clientii intra sa cumpere o sticla de ulei, trec si pe la raionul de macelarie sa vada ce mai este nou, care mai sunt preturile. Unii mai si cumpara, altii doar se informeaza”. Este intr-adevar o modalitate de a-si invita clientii sa intre in magazin.

Macelarii spun ca au proximativ 60-70 de clienti pe zi si ca unora dintre ei le cunosc preferintele in materie de carne. Astfel, oamenii mai in varsta cumpara in general vita, sau organe precum ficat, inima de porc sau de vita, iar cei mai tineri, care cumpara pentru gratar, se orienteaza spre carnea de porc sau de mici. Aprovizionarea cu carne se face de doua-trei ori pe saptamana, adusa de la un abator din Slobozia. Ca sa isi atraga clientii, patronul unei macelarii arabesti situate in zona Bucur-Obor, a decis sa transeze carnea in fata clientului.

Sursa – Articol publicat pe data de 22 Mai 2007, pe site-ul www.revista-piata.ro

Comments are closed.

Blog Directory Smarty Web Director Director web Addursite